La frase:

" Si no existís la novetat continua que és escriure, em moriria simbòlicament tots els dies" - Clarice Lispector

divendres, 18 de juny del 2010

La Judicatura: Necessita millorar.

Vaig rebre una citació judicial fa set mesos. Havia de presentar-me com a testimoni a un judici, a Terrassa. La “providencia” no indicava de que és tractava, era testimoni de no sabia que. A més, si no hi anava, se m’amenaçava amb una multa de 150,25 € , ser conduït per la Policia Judicial i acusat d’un delicte d’obstrucció a la Justícia.
Durant set mesos estigué pendent de la maleïda citació, no fos cas que m'oblides del dia del judici i anessin a per mi.
Però tres dies avanç del dia assenyalat em va arribar un fax a la feina (tenien totes les meves dades...). Deia així:

“El anterior escrito presentado por el procurador Sr. Pedro Paramo únase, que el letrado Mallol Fontcalda tiene otro señalamiento el qual es anterior al del presente procedimiento, se suspende el señalamiento previsto.

Sobre la posible prescripción del delito dese traslado al ministerio fiscal por el término de tres dias para que informe sobre el mismo y a las demas partes personadas.”

Perplex, desprès de llegir diverses vegades el text em faig diverses preguntes:

• No hi ha altra manera de redactar una senzilla notificació de suspensió d’un judici?
• La sentencia del Tribunal Constitucional sobre l’Estatut estarà redactada en aquests termes?
• En quin país viuen aquesta gent?
• I..., quina estructura mental tenen?

És un petit exemple però, certament, la Justícia necessita millorar.

1 comentari:

  1. Trist , molt trist, però és així com funcionen.
    A mí un cop amb van fer anar a un judici com a testimoni, arribo al jutjat, pregunto i em diuen esperi al cap d'un hora torno a preguntar i em diuen com que no s'ha presentat cap de les parts, s'arxiva el cas vosté ja pot marxar i ja està , vaig perdre tot un matí de feina per a res.
    La sentència del TC , jo crec que en hi ha per a llarg.
    A partir de la propera setmana , és votarà article per article i segons diuen anirem tenin noticies cada vegada que votin, serà com "la gota malaia", lenta però mortal , veurem com es van amputant i eliminant molts dels articles de l'Estatut .

    ResponElimina