La frase:

" Si no existís la novetat continua que és escriure, em moriria simbòlicament tots els dies" - Clarice Lispector

divendres, 5 d’abril del 2013

Paraula encesa - Antologia de poesia catalana dels últims cent anys

El passat 6 de març va tenir lloc, al Palau Robert, la presentació de l’antologia de poesia catalana dels últims cent anys “Paraula encesa”, a cura dels professors Pere Ballart i Jordí Julia, publicada per Viena Edicions a la col·lecció El Far.

Es tracta d’una obra important que aporta una visió global de la poesia catalana dels darrers cent anys i ens dona a conèixer tot un seguit d’autors que tenim oblidats o que directament m’eren desconeguts.

L’antologia recull tres-centes composicions de cent cinquanta autors de tots el Països Catalans, oferint una mirada complerta i actual de la nostra poesia.

Escoltant els autors de l’antologia i seguint el fil del seu entusiasme encomanadís he decidit posar aquesta magnífica obra a la tauleta de nit del meu llit i llegir, cada nit, un poema, de manera que, d’aquí a tres-centes nits el meu cor i el meu cervell estaran plens d’aquest llegat poètic insuperable.

Hem d’agrair a Viena Edicions l’encert i la gosadia de publicar una obra d’aquestes característiques, en uns temps ens els que impera el “best seller” fàcil i ens es difícil, als lectors corrents, estriar el gra de la palla. Tenim ara, al nostre abast, un bon regal per Sant Jordi.

2 comentaris:

  1. Ho buscaré a la Biblioteca.
    Gràcies per la informació!

    ResponElimina
  2. Una molt bona antologia de la poesia catalana. El millor és l'actualització dels poetes.

    ResponElimina