La frase:

" Si no existís la novetat continua que és escriure, em moriria simbòlicament tots els dies" - Clarice Lispector

diumenge, 21 de març del 2010

Homenatge a Catalunya - George Orwell

L’obra del jove Orwell relata les seves experiències a la Guerra Civil Espanyola com a milícia del POUM, partit d’inspiració marxista enfrontat al PSUC.


És extraordinària la primera part que explica les seves vivències al front, la manca d’armament, el desgavell permanent, la lluita aferrissada i, també, l’avorriment i el fred a les trinxeres.

Més endavant, amb un premis pot tornar a Barcelona i aquesta casualitat li permet presenciar personalment les lluites entre els dos partits marxistes i la repressió posterior que l’obliga a fugir del nostre país.

Llibre mític, que en el seu dia no vaig llegir, i que en reafirma en el meu convenciment de que George Orwell és un escriptor de pes, que mai defrauda, i del qual sempre pots aprendre alguna cosa.

1 comentari:

  1. Jo aquest llibre el tinc pendent, tinc moltes ganes de llegir-lo.

    Gràcies per recomanar-lo, Carles!

    ResponElimina