La frase:

" Si no existís la novetat continua que és escriure, em moriria simbòlicament tots els dies" - Clarice Lispector

dimecres, 16 de maig del 2012

En la mort de Carlos Fuentes


Avui m’assabento de la mort de Carlos Fuentes. No he llegit mai res d’aquest escriptor, però casualment ahir un bon amic del Club de Lectura em parlava meravelles d’un llibre d’aquest autor: “La muerte de Artemio Cruz”, segurament quan parlàvem d’aquesta novel·la que l’havia impressionat per la seva manera d’escriure i pel seu domini del llenguatge, l’escriptor feia poques hores que ens havia deixat de manera sobtada.

Quants llibres en manquen per llegir?  Quants autors que no conec encara!

Sap greu que la mort d’un autor serveixi per descobrir-lo i llegir-lo, però potser el millor homenatge que se li pot fer a un escriptor sigui llegir i difondre la seva obra.

La propera lectura personal serà, no cal dir-ho, “La muerte de Artemio Cruz”, una de les millors novel·les, si no la millor, sobre la revolució mexicana.

2 comentaris:

  1. Aquest sensació és compartida, sempre que passejo pels blog hi penso... quan em queda per llegir i descobrir.
    Tampoc he llegir res d’en Carlos Fuentes, jo, de moment, no ho faré tot i que m’he apuntat el llibre que recomana el teu amic. Ja en llegiré la teva ressenya.

    ResponElimina
  2. La veritat és que ens manca temps per fer o llegir el que voldriem i hem de seleccionar bé en que ocupem el nostre temps limitat. Personalment una lectura em porta a un altra, en un bucle infinit que s'assembla a la biblioteca de Borges.

    ResponElimina