La frase:

" Si no existís la novetat continua que és escriure, em moriria simbòlicament tots els dies" - Clarice Lispector

diumenge, 19 de novembre del 2017

"Quan arriba la penombra" - Jaume Cabré


Jaume Cabré, després de publicar la magnifica novel·la Jo confesso” ens presenta aquest recull de contes que tenen en comú una temàtica  inquietant i tenebrosa.

“Quan arriba la penombra” és un recull de tretze relats, alguns relacionats entre ells, que explorent la part més fosca d’uns personatges inquietants.

Crec que el recull és irregular i, al meu parer, ni han alguns millors que d’altres.

Curiosament també explora la temàtica del personatge perdut dintre d’un quadre, tema que vaig desenvolupar en el meu conte “La galeria d’art”, en una coincidència força improbable.

De fet aquest és un recull força agradable que ens reafirma en la capacitat de Jaume Cabre com a fabulador d’històries.
 
Valoració@  @  @

Recomanable per una lectura distreta i sense complicacions formals o temàtiques.

Contraindicat si no ens agraden els contes o les histories tenebroses.

Editorial Proa:  279 pagines.

Per saber-ne més:   Jaume Cabre

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada