La frase:

" Si no existís la novetat continua que és escriure, em moriria simbòlicament tots els dies" - Clarice Lispector

diumenge, 30 de novembre del 2014

Butcher's Crossing - John Williams


Desprès de l’esclat que va representar “Stoner” Edicions 62 s’ha bolcat a publicar la resta de la seva curta obra en prosa.

“Butcher’s Crossing” representa un canvi radical de registre. La novel·la ens mostra el món dels caçadors de bisons a l’època propera a la seva quasi extinció.

Es tracta d’una obra crepuscular i, al mateix temps, d’iniciació del protagonista, un jove de 21 anys, a la recerca de si mateix i del seu destí.

La prosa de John Williams és clara i transparent, directa, però en aquesta obra potser se li troba a faltar una certa tensió narrativa, especialment a la part inicial de la novel·la, molt descriptiva.

Cap al final el relat pren embranzida i força fins el desenllaç, potser un xic previsible, però potent.

El que esta clar és que John Williams pot escriure el que desitgi i ara tinc ganes de llegir “August”, sobre el gran emperador romà, en un altre canvi de registre sorprenent.

Valoració @  @  @  @

Recomanable pels amants de les novel·les solides i descriptives d’un passat no tant llunya.

Contraindicada si sou refractaris als temes de l’oest americà.

Edicions 62: 379 pag.

2 comentaris:

  1. Jo volia començar amb aquesta, però a la biblioteca tenien Stoner, així que, després del magnífic Stoner encara tinc més ganes de gaudir d'aquesta. M'agraden les descripcions. ;-)

    ResponElimina
  2. Jo sincerament crec que Stoner és magnifica i aquesta novel·la potser li manca alguna cosa, tot i que esta molt bé.
    Espero que t'agradi si la pots llegir.

    ResponElimina